Second Life© Linden Lab

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji

14 września 2007, 17:26

Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).



10% wystarczy, by zarazić społeczeństwo nową ideą

29 lipca 2011, 17:19

Specjaliści z Rensselaer Polytechnic Institute (RPI) dowiedli, że wystarczy by 10% populacji posiadało niewzruszone przekonanie co do jakiejś idei, by rozpowszechniła się ona w całej grupie. Uczeni wykorzystali komputerowe modele analityczne do odnalezienia punktu, w którym opinia mniejszości zostaje przejęta przez większość.


Uszy neandertalczyków pozwalały im odbierać mowę współczesnego człowieka

3 marca 2021, 04:57

Neandertalczycy byli zdolni do rozumienia mowy, wynika z badań przeprowadzonych przez multidyscyplinarny zespół naukowy, w skład którego wchodził m.in. profesor antropologii Rolf Quam z Binghamton University. To jedne z najważniejszych badań w moim życiu. Ich wyniki jasno pokazują, że neandertalczycy mieli wszystko, co potrzebne, by rozumieć ludzką mowę.


Tajemnica "Atlantydy" rozwiązana

23 lutego 2009, 13:04

Google wyjaśniło tajemnicę niezwykłej struktury na dnie Oceanu Atlantyckiego, o której pisaliśmy przed kilkoma dniami. Rzecznik koncernu oświadczyła, że widoczne linie zostały zrobione przez... łodzie podwodne.


Najbardziej zaawansowana operacja hakerska w historii

17 lutego 2015, 10:45

Przed 6 laty grupa znanych naukowców otrzymała pocztą płyty CD z materiałami z konferencji naukowej w Houston, w której wczesniej uczestniczyli. Na płytach, o czym naukowcy nie wiedzieli, znajdował się szkodliwy kod. Wgrali go członkowie zespołu Equation Group, którzy przechwycili płyty w czasie, gdy były one przewożone przez pocztę


Nvidia sprzedaje chipsety nForce Professional 3000

24 sierpnia 2006, 14:21

Nvidia rozpoczęła dostarczanie swoim klientom nowej serii chipsetów nForce Professional 3000. Układy trafią do serwerów i stacji roboczych takich gigantów, jak HP, IBM, Sun Microsystems, Fujitsu-Siemens.


Szybciej naładujemy baterie

10 marca 2010, 17:25

Jedną z największych wad współczesnych baterii jest długi czas ich ładowania. To z kolei uniemożliwia upowszechnienie się np. elektrycznych samochodów. Niewykluczone jednak, że uczeni z Mississippi State University właśnie znaleźli sposób na przezwyciężenie tego problemu.


Intel ujawni informację o poważnej dziurze w CPU

3 stycznia 2018, 10:13

W najbliższych dniach Intel ma ujawnić informację o poważnej dziurze, która występuje w jego procesorach. Przygotowana łata będzie będzie prawdopodobnie miała wpływ na wydajność CPU Intela.


Wirtulane światy dla niewidzących

19 września 2007, 15:55

Niektórzy analitycy przewidują, że w ciągu najbliższych czterech lat aż 80% internautów będzie korzystało z wirtualnych światów. Grupa studentów pracuje w Irlandzkich biurach IBM-a nad technologią, która pozwoli na korzystanie z tych światów osobom niewidomym.


Wirtualna komunikacja skuteczniejsza z gestykulacją

13 października 2011, 12:49

Brak gestykulacji u mówiącego i słuchacza ogranicza skuteczność komunikacji w środowiskach wirtualnych (PLoS ONE).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy